lördag 28 januari 2012

Sista bilden på fulcykeln

Nu får det vara nog med fulcyklar, den här tillverkade jag av ett avgasrör till en lastbil tror jag, den blev inte som jag trodde, vridstyvheten var usel, om jag körde på riktigt dålig is så hände det att jag fick styra med båda fötterna i marken på rakorna för den ormade sig så förbannat, jag minns speciellt en snöcrossisracingtävling i Schweiz (Flims)där det var så dålig is attt jag fick lyfta den i framändan med föttererna för den vinglade så förbannat dessutom hade jag byggt in tanken i ramen och den var aldrig riktigt tät, en skitram!!

Now enough is enough with the ugly bikes, this made ​​me of an exhaust pipe of a truck, I think, it was not what I expected, torsional rigidity was lousy, if I hit really bad ice so it happened that I had to steer with your feet in the ground on the prawns for the snaked itself so damned, I remember especially a snow ice racing competition in Shweiz (Flims) where it was so bad ice attt I had to lift on the front end with the feet of that wobbled so damned addition, I had built in methanol in the frame and it was never really close, a bad frame!

4 kommentarer:

  1. Så ful så man kan lätt kultförklara den.
    /Tomas

    SvaraRadera
  2. Det är inte kult, det är idioti!

    SvaraRadera
  3. Tackar för trevliga bilder o isminnen. Var det bara Bengt,Per,Mats och du som nyttjade ramarna? Mvh Ludde i Hedemora

    SvaraRadera
  4. Allt var Bengt Åbergs fel.
    Det var bara han som kunde utnyttja den långa cykeln och klara att gå med uppställ runt i kurvorna.

    SvaraRadera