lördag 28 januari 2012

Kolvhastighet?

Varvtalet räknade Örjan och Torkel ut, men dom har inte skickat sina hemadresser till mig, om dom inte gör det snart så luskar jag ut dom själv och skickar långfilmen med dragspelsmusik också!

Nu tar vi nästa uppgift, en keps i förstapris som vanligt. Vad blir kolvhastigeten i snitt om den varvar 5580 varv och har en slaglängd på 99 mm? Stackarn får dessutom ligga och gno med det varvet i 3 kilometer.

RPM's counted Orjan and Torkel, but they have not sent their home addresses to me, if they do not do it soon so I sniff them out myrself and send the long movie too!
Now we take the next task, a hat of the first prize as usual. What is the piston velocity ethylene on average on the laps 5580 lap and has a stroke of 99 mm? Poor thing must also lie and rub with the RPM for 2 miles.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har redan den eminenta långfilmen ;-) Den är perfekt när jag pendlar mellan Norrköping och Gävle för att göra Whisky..

    Skickar hemadressen igen.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag har redan den eminenta långfilmen ;-) Den är perfekt när jag pendlar mellan Norrköping och Gävle för att göra Whisky..

    Då mina kunskaper i motorer inte är så teroretisk kan jag ha räknat fel, men jag gissar på:
    18,4 m/s i medelkolvhastighet och
    28,9 m/s i maxkolvhastighet.

    Skickar hemadressen igen.

    SvaraRadera
  3. Dubbla kepsar till Örjan, nu får Mats W och Kjelle vakna till!
    Skickar så fort dom kommer.

    SvaraRadera