onsdag 15 augusti 2012

I dag gick det bättre

Vi började dagen med med att sätta dit plåtar som ska styra luften mot cylindern, det tog halva dagen, sedan måste vi vara sociala ett tag med alla svenskar som kommer  och hälsar på i depån, under kvällen så hann vi med ett försök med den nedtrimmade motorn och tro det om ni vill men kolven höll!
Det blev bara 125 mph men jag fegade nog i fyran väl tidigt, det är ett stort hopp mellan 3:an och 4.an tempen stiger oroväckande när man pressar på trean för länge, vi ska ge den här drevningen en chans till i morgon förmiddag, fungerar det inte så går vi ned en kugg på motorn, vi har bara 2 dagar på oss nu om vi ska snygga till rekordet.Sidvind tycker motorcykeln inte om den är som en segelbåt, hon styr upp mot vinden så jag får sitta och burka åt det andra hållet, jag har aldrig känt av det fenomenet på vanlig motorcykell, nu är man besviken med 125mph, hade det varit i fjol hade jag jublat.
We started the day by having to nail plates to direct air to the cylinder, it took half the day, then we need to be social for a while with all the Swedes who come to visit the pits, in the evening so we had time for a trial with the newly renovated engine and believe it if you want but the piston is OK!


It was only 125 mph but I chickened enough in fourth gear too early, it's a big jump between the 3rd and 4.an the temperature rises alarmingly when one presses on the third-place for too long, we'll give you ran no chance for tomorrow morning, it does not work, let's go down one tooth on the engine, we have only 2 days on us if we are looking to record. The motorcycle steering a yacht, she is steering into the wind so I can sit and lean the other way, I have never known of the phenomenon of ordinary motorcykelll record, now you are disappointed with 125mph, it would have been last year, I had rejoiced .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar