fredag 24 augusti 2012

Äntligen hemma

Nästan allt kom hem, det var bara min dator med alla bilder från i år som jag glömde i säkerhetskontrollen i Amsterdam, den är så liten att det här var andra gången jag glömt bort den i en säkerhetskontroll, en anmälan är gjord så den dyker nog upp så småningom, vevpartiet hade jag knutit fast i mitten av väskan men remmen tog tullarna i Seattle bort så veven har farit runt i väskan och krossat allt som kan gå sönder, tur att jag hade kåpglaset i handbagaget, anledningen att jag tog hem det är att jag måste leta någon som kan tillverka ett nytt, det första kåpglaset vi satte dit vibrerade sönder efter 3 dagar, det här är på väg att gå sönder, även aluminiumkåpan har vibrerat sönder på flera ställen men det tar Jim hand om.
Almost everything came home, it was just my computer with all the pictures from this year that I forgot the security checkpoint in Amsterdam, it is so small that this was the second time I forgot it in a security check, a notification is made so it shows enough up eventually, crank shaft, I had tied firmly in the middle of the bag, but the strap did duty in Seattle removed so the crank has gone around in my bag and crushed everything that can go wrong, lucky I had the windscreen in my hand luggage, the reason that I took home is that I have to look someone who can make a new one, the first windscreen we sat there vibrated apart after three days, this is about to break, even the aluminum casing is vibrated broken in several places but Jim takes care of it.


2 kommentarer:

  1. Det blir intressant att höra hur du ska göra med vevaxeln, vilken balansfaktor du har nu och vad du ska ändra till.

    SvaraRadera
  2. Jag är en sopa när det gäller motorer, det gäller att omge sig med duktiga mekaniker som är både snälla och billiga. Anledningen till att jag tog hem veven var att det har blivit så mycket ventilationshål i kolvarna och när det händer så blir det som en aluminiumsprut in i vevhuset, det vore konstigt om det inte blev en del i vevlagret också.

    SvaraRadera