fredag 17 augusti 2012

Förgasaren lossnade sista dagen

Vilka amatörer vi är! har jag inte varit med om det förut.
När vi väl fått dit den igen och ställt oss i kö igen så började sidvinden och den höll i sig ända till dom stängde banorna kl 12, jag försökte att åka tio i tolv men sidvinden var så stark att jag slog av, varför riskerara en olycka när vi ändå har rekordet? jag mötte Jon och Nancy Wennerberg (www.landracing.com) när allt var över och hon kom med ett brutet nyckelben och 2 brutna revben, hon är en riktig fortåkartant som lyckades med att släppa kopplingen lite väl snabbt i starten och började att spinna med en highsider som följd, lite pinsamt för en så rutinerad som Nancy. Nu är vi på väg till Seattle för att rengöra allt, vi har mellanlandat i Boise för natten, på onsdag åker jag över till Sverige igen.

TheCarburetor came off
Who we are amateurs! I have not been through it before.
Once we got there it again and put us in the queue again began crosswind and persisted until they closed the lanes at 12, I tried to go ten to twelve but side wind was so strong that I beat off, why risk rara an accident when we still have the record? I met Jon and Nancy Wennerberg (www.landracing.com) when it was all over and she came with a broken collarbone and two broken ribs, she's a real fast riders who managed to drop the clutch a little too fast in the beginning and started to spin with a high-sider as a result, a bit embarrassing for one so experienced as Nancy. Now we are on our way to Seattle to clean everything, we have a stopover in Boise for the night, on Wednesday I go to Sweden again.


Bertil Sollenskog gick det inte så bra för det här året, han och jag hade tävling vem som kunde förstöra flest kolvar på en vecka, jag vann hårfint.
Bertil Sollenskog it was not so good for this year, he and I were racing to see who could destroy most of pistons in a week, I won subtly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar