fredag 22 mars 2013

Jarmo fyller 60 nästa år

Man kan inte tro det , men Jarmo fyller 60 nästa år, det känns som i går när han jagade Nichenko ut i halmbalarna på VM-finalen i Göteborg 1990. Posas VM 1995 tycker jag också var en höjdpunkt, när Stenlund vann sitt sista 1988 hade jag just köpt min första cykel så jag visste inte så mycket då, såg något heat på sportspegeln, är det någon som har den på video?
I morgon ses vi i Uppsala kl.14.00, du kommer dit förstås?

You can not believe it, but Jarmo turns 60 next year, it feels like yesterday when he chased Nichenko out of straw bales on the World Cup Final in Gothenburg 1990th Posas World Cup 1995 I was also a highlight, when Stenlund won his last in 1988, I had just bought my first bike so I did not know much then, saw something heats Sportspegeln, does anyone have it on video?

5 kommentarer:

  1. Det närmaste jag var VM var en reservplats till en kvart som blev inställt, satans mörker!

    SvaraRadera
  2. Appropå kändisar så har jag tre autografer, Jarmo Hirvasojas, Bengt Åbergs och M A Numminens, jag saknar bara Posas.

    SvaraRadera
  3. Misströsta icke Anders. Mitt starkaste minne av när vi körde den första isracingtävlingen i Hökboet i Hedemora var när vi körde det Svenska kvalet för att få köra VM kval. Då var Du en av deltagarna och hade ett läckert njurbälte med en stor stjärna baktill. Sånt etsar sig fast.
    /Tomas

    SvaraRadera