måndag 11 juni 2012

Varvräknaren har kommit

Den är större än jag trodde den skulle vara, men det är bra för jag ser sämre och sämre för varje år. Vart den ska sitta har jag ingen aning om, det får bli att bygga fästen hos Jim.
Att sätta dit en varvräknare som är byggd i Sheffield, England känns lite som när Tomas på BAS-Motor försökte sälja på mig en Lucas tändspole, jag är skeptisk mot allt som innehåller elektriska komponenter och härstammar från England.
It is bigger than I thought it would be, but it's good for my eyes see worse every year. Where to sit, I have no idea, it may be to build strongholds in Jim's garage.
To by a tachometer built in Sheffield, England feels a bit like when Tomas on BAS Motor tried to sell me a Lucas ignition coil, I'm skeptical of anything that contains electrical components and originates from England.

3 kommentarer:

  1. Jag läste bakåt i bloggen och såg vad du skrev om Constance, blev intresserad av den gamla damen som byggde en modell av en streamliner, och googlade namnet. Lessen att säga det, men jag fann denna artikel som kan vara hon.
    http://www.ridgwayrecord.com/content/constance-m-connie-beaver

    SvaraRadera
  2. Jag hittar inga uppgifter på hennes klubbs hemsida
    http://thegeargrinders.com/home
    Så det kan vara någon annan stackare.

    SvaraRadera
  3. Bob Biehler 1472B Buell Blast 500cc APG passed away April 13, 2012 of an apparent heart attack.

    Bob var en otroligt duktig Rod-byggare och svetsare, dom kallade honom för herr svets i Olympia, vi träffade honom förra året ganska mycket, synd.

    SvaraRadera