fredag 30 september 2011

Jack Christer Österlund

Det var Jack som hjälpte mig med alla regler, utan honom har jag aldrig kommit igenom besiktningen, bilden är från 2008 efter första trevande försöket, 98 mph slutade det med. Jag tror jag meilade åtminstone 20 mail till honom och han svarade med låååånga utförliga svar, att han orkade med mig!
Hans rekord från 2004 på 209,911 mph står sig än i dag, han åkte MPS-BG 750cc. Nu har han flyttat hem och köpt ett hus i norra Sverige.
När vi bäst behövde honom så dök han upp som gubben i lådan, helt otroligt!

It was Jack who helped me with all the rules, without him I have never come through inspection, the picture is from 2008 after the first tentative attempt, I think we got 98 mph or something like that. I think I sent at least 20 e-mail to him and he responded with a long detailed answer, I'm glad he answered all my questions.
His record in 2004 at 209.911 mph still stands today, he went MPS-BG 750cc. Now he has moved home and bought a house in northern Sweden.

2 kommentarer:

  1. Är det Jack Österlund, Från Kiruna som reste i Sydamerika under 1987-88 som träffade Eva och Björn från Stockholm, som du talar om?

    /Björn Dart

    Dartbjorn@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Det finns bara en Jack Christer Österlund från Kiruna, ska jag skicka dig hans mailadress?

    SvaraRadera