fredag 5 oktober 2012

Ung Finsk Speedwaypojke

I morse 06.10 skulle jag vara i Värtahamnen och hämta en isracingmotor, av nervositet att försova mig vaknade jag vid 4, Timo Lahti heter pojken som hade en ismotor med sig från Vejjo T i Finland, som ska fraktas vidare på något vis upp till Bergsjö till Victor, ni vet han som satt och spikade spik i däcken på sin trehjuling första gången jag träffade han. Han är den enda isåkaren i Hälsingland som inte bästföredatumet har gått ut på. Nåväl, Timo skulle först till Tyskland för tävling och sedan till Tjeckien, han hade inga farhågor för att JAWA-fabriken skulle stänga för gott som rykten säger. Trevligt folk finnarna. Jag minns att så här har det faktiskt fraktats JAWA-grejor i alla tider, jag minns en gång jag fick åka ner till Tönnebro vid 02-tiden på natten för att hämta min motor som varit på renovering i Stockholm, Christer Litzell också isåkare och lastbilschafför från Östersund skulle passera Tönnebro och då var det till att passa när han stannade till där. En gång sålde jag en Ricksson-ESO till Göteborg och skickade den med Stefan Svensson som ändå skulle dit och tävla. Jag tror det är det unika med rundbanesporten, alla hjälper alla.
This morning 6:10, I would be in Värtahamnen and fetch ice racing engine, nervous to oversleep, I woke up at 4, Timo Lahti called the boy who had an ice racing engine from Vejjo T in Suomi, to be carried on in any way up to Bergsjö ,to Victor, you know, he sat down and nailed the nails into the tires on his tricycle the first time I met him 20 years ago. He is the only ice racing rider in Hälsingland not best-before date has expired on. Well, Timo would like first to Germany and then race to the Czech Republic, he had no concerns that JAWA factory would close for good as the rumors say. Nice people Finns. I remember being like this, it has actually shipped JAWA-stuff of all times, I remember one time I had to go down to Tönnebro at 02 o'clock at night to get my engine was on renovation in Stockholm, Christer Litzell also ice racingdriver anf lorrydriver from Östersund would pass Tönnebro and then it was to fit when he stayed there. Once I sold a Rickson-ESO to Gothenburg and sent it with Stefan Svensson who nevertheless there and compete. I think it is the unique speedway and icerang sport, everyone helps everyone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar