torsdag 20 september 2012

Brytarna har rostat

Försökte få gång Laverdan i dag, den har stått sedan slutet av juli. Med lite filning på de gamla Opel-brytarna (jag hittade inga Laverdabrytare på biltillbehörsaffären så det fick bli Opel) så tuffade den igång igen med springstart.
Funderar på att hälsa på i Bollnäs i helgen, jag servar eventuella fler fel efter vägen om eller när de dyker upp.
Minns för en massa år sedan när jag kom till Arlanda, där fick jag ett hål i en kolv, kolvhål förföljer mig tror jag. Katarina fick hämta med vagnen och en annan kolv letades upp, tyvärr så var det en överdimensionskolv så jag ringde runt till alla jag känner som har en svarv och frågade om de kunde svarva ner den. Den enda som ville göra det var Bill Nilsson, samtidigt svetsade han igen hålet i gammelkolven och lovade att det bara var att köra med den.

Tried to get the old Laverda to start today, it has not been used since the end of July. With a little file on the old Opel-points (I found no Laverdapoints on car accessories store so I bought Opel Points) then chugged it back up and running with a running start.
Thinking of going to Bollnäs this weekend, I serve any more faults along the way if or when they arise.
Remember, for a lot of years ago when I got to the airport, where I had a hole in a piston, piston holes haunts me I think. Catherine had to fetch me with caravan and another piston looking up, unfortunately it was a oversize piston so I called around to everyone I know who has a lathe and asked if they could be turning down. The only one who wanted to do it was Bill Nilsson while he welded the hole in the old piston and promised that it was just to run with it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar