måndag 14 maj 2012

Jag ger upp

I dag så försökte jag för andra gången att överföra lite dollar till Jim min mekaniker, när man kommer till banken ser det ut som på Bolaget i Bollnäs en kvart innan stängning en fredag, efter 45 minuters väntan så får jag en blankett att fylla. Eftersom jag har en check från Jim så borde det inte vara några problem tycker jag, kassörskan hittar heller inga fel i hur jag har fyllt i blanketten, efter ett par timmar ringer banken och meddelar att överföringen misslyckades, men vad som var fel, det vet dom inte, hur fan ska jag veta då?
Är det någon som vet något enklare sätt att överföra pengar till USA?
Det är ingar större summor men jag tycker synd om Jim, inte nog med att han får jobba, han får ligga ute med pengar också.

Today, I tried a second time to transfer some dollars to Jim my mechanic, when you come to the bank, it looks like the liquor store in Bollnäs quarter before closing on a Friday, after 45 minutes of waiting, I get a form to fill. Since I have a check from Jim so there should be no problem, I think, the cashier will find nothing wrong with how I have completed the form, after a few hours calling the bank and announced that the transfer failed, but what was wrong that they do not know , how the hell do I know when?
Does anyone know an easier way to transfer money to the U.S.?
There are entries larger sums but I feel sorry for Jim, he must work and pay for it ..

3 kommentarer:

  1. Du har en variant att skicka pengar via Western Union Money transfer från en del pressbyråer eller kiosker, möjligtvis är en del Forexkontor ochså ombud. Det ger honom möjlighet att hämta ut pengarna på ett Western Union lokalkontor eller kioskombud som har längre öppettider.

    http://www.westernunion.se/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagename=agentLocator

    jag har använt detta och tycker det är bra då kioskpersonalen sköter om det tekniska. Det är dyrt men smidigt i en krissituation. Det fins ju ochså andra typer av överföringar men det blir alltid nåt jäkla krångel.

    SvaraRadera
  2. Det är dålig upplysning på siten jag rekommenderade, men om man enbart skriver ortsnamnet på andra raden så kommer det fram de ombud du har i närheten (förhoppningsvis)

    SvaraRadera
  3. Det här låter bra, det ska jag prova, dessutom kan jag betala en slant för att slippa ta ledigt från jobbet och stå och köa på banken.

    SvaraRadera