onsdag 10 augusti 2016

Trodde vi ja

Når jag låg och skruvade dit de sista skruvarna så upptäckte jag att våra däck bara var godkända för 150mph, det var mitt fel, jag hade nog ingen tanke på at åka över 150 för 4 år sedan. Vi åkte till vår lokala motorcykelfirma och de hittade ett framdäck men inget bakdäck. För att få köra med ett V-däck sä måste vi skava av en del av mönstret, det tog bara en timme, hoppas besiktningen i morgon tycker det duger.

As I lay there and screwed the last screws I discovered that our tires were just approved for 150mph, it was my fault, I probably had no thought of going over at 150 for 4 years ago. We went to our local motorcycle company and they found a front tire but no rear tire. In order to drive with a V-tire, we must rub the part of the pattern, it took just an hour, hoping inspection tomorrow think it is good enough

2 kommentarer:

  1. hej Det går i ditt fall att minska mängden gummi med vanlig BURNOUT på asfalt, men skala inte av (hetta inte upp) för mycket gummi direkt. Kolla efter 1 eller 2 ggr hur det blev, jämt slitet och INTE bara avskavt på mitten. Bäst är det att montera däcket på en vanlig gathoj och få det avklart. Jack christer and Shaved Racing Tires Nate Jones

    SvaraRadera
  2. Vi körde med olika slipmaskiner, den effektivaste var en sågkedja på en vinkelslip, sedan tog vi klenare och klenare slipar, om det blev bra? Vi får se... Tom Evans har hoppat av SCTA katastrof för oss. Jag återkommer till dig med mer info.

    SvaraRadera