söndag 11 augusti 2013

Rekord, men ändå inte

Vi började kl.5 i morse och stod på startlinjen kl.7, Motorn gick jättebra och vi gjorde 129,5 mph trots sidvind så jag fick slå av 2 gånger. I år har vi en till tävlande i vår klass och han klämde i med 162 mph den typen, nu tror jag att för att behålla rekordet så krävs det över 155 mph, han är en trevlig gubbe som har strävat många år med sin Gamla Honda, jag gratulerade och tog i hand, men vi har inte gett upp, under eftermiddagen så smiddes det nya planer för fortsättningen, vi rev ner cykeln och satte i en ny kolv fast den begagnade som vi började med inte hade gått sönder sedan sänkte vi kompet och satte på en kugg mer på motorn, sedan ökar vi nitrohalten till 55 %, problemet med cykeln är bara att den är så sidvindskänslig, en vindpust så vill den svänga av banan,när jag slår av så upphör problemet, antagligen för att trycket på framhjulet ökar vid avslag.
We started kl.5 this morning and stood on the starting line kl.7, engine ran great and we did 129.5 mph despite crosswind so I had to turn off the gas 2 times. This year we have an athlete in our class and he drove 162 mph, now I believe that in order to keep the record, it takes over 155 mph, he's a nice old man who has striven for many years with his old Honda, I congratulated and took in hand, but we have not given up, in the afternoon so it was forged new plans for the future, we tore down the bike and put in a new piston fixed the second hand as we started with had not been broken since we lowered the comp and put on a rack more on the engine, then we increase the nitro content to 55%, the problem with the bike is just that it is so cross wind sensitive, a gust of wind so to the swing of the track, when I turn off so ends the problem, probably because the pressure on the front wheel increases with denial.

En bild på Jims cykel, när han köpte den så hade den 2 st 650cc motorer på rad, nu har han tagit bort den ena, även han har problem med sidvind och dålig väghållning.
A picture of Jim's bike when he bought it so it had 2 650cc engines on line, now he has removed one, although he has problems with cross winds and poor handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar