tisdag 20 augusti 2013

Bert Jansson

För ett år sedan var jag ute i Olympia för att köpa lite kläder åt mina döttrar, vi träffade Michelle en trevlig klädförsäljerska som visade sig vara gift med en Bert Jansson från Gävle. I år så kom jag hastigt på att alla motorer måste hem för vidare trimmning så jag ringde honom för hon berättade då för ett år sedan, att han har en massa transporter av amerikabilar till Sverige. Naturligtvis så bor Jim och Bert bara 5 minuter från varandra så vi var dit i morse och fick en kopp kaffe, han ska ordna hem mina motorerna för en bråkdel vad flygfrakten skulle kosta. Fan vad världen är liten. Det roligaste var att han känner EriknäsboPajen min namne däruppe i Bollnäs.
A year ago I was out in Olympia to buy some clothes for my daughters, we met Michelle a nice clothing saleswoman who turned out to be married to Bert Jansson from Gävle. This year I came hastily that all engines must be home for further trimming so I called him because she told me a year ago that he had a lot of shipments of American cars in Sweden. Of course, Jim and Bert live 5 minutes from each other so we were there this morning and got a cup of coffee, he'll get home my engines for a fraction of what air cargo would cost. Damn, the world is small. The funniest thing was that he knows EriknäsboPajen up there in Bollnäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar