fredag 11 januari 2013

Samma gamla horbockar

Vi var till Thailand några dagar, sist jag var där för 13 år sedan förfasade jag mig över prostutionen överallt, det har inte blivit bättre, kanske att man inte såg snuskgubbar med småpojkar den här gången men jag var inte ute så sent på nätterna heller.

We were in Thailand a few days, the last time I was there 13 years ago I was horrified over prostutionen everywhere, it has not gotten better, maybe you did not see dirty old men with young boys this time, but I was not out there at night either.

Träffade Bangkoks enda ärliga taxichafför, Herr Ponchai, han har tel 086 909 5603 om du åker dit någon gång, inte för att han pratade så bra engelska men det gör inte jag heller, vi förstod varandra bra.

Met Bangkok's only honest taxi driver, Mr. Ponchai, he has tel 086 909 5603 if you go there at some point, not that he spoke such good English but I do not either, we understood each other well.


En bryggarmoped med extraförstärkt bakdel och snabbfäste för sadeln.

A scooter with extra reinforced rear and quick-release saddle.

Om man tittar på vinkeln på sidovagnshjulet så liknar den här en rundbanecykel med vänsterhängd vagn.

If you look at the angle of the sidecar wheel is so similar to this one speedway bike with left-hinged sidecar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar