lördag 26 januari 2013

MC-Mässa


Jag åkte  till en motorcykel utställning i Älvsjö idag, träffade en glatt gäng från Falun på tunnelbanan, de sjöng högt att hela tåget hörde dem, inte bara vår vagn.


I went to a motorcycle show in Älvsjö today, met with a happy group of Falun on the subway, they sang so loudly that the whole train belonged to them, not just our vagon.

Tyvärr är det här nog framtiden, elektriskt, undrar hur länge det dröjer innan jag tittar på en crosstävling där det bara surrar från elmotorer på banan.

Unfortunately, this is probably the future, electric, wonder how long it will be before I look at a motocross race where it just hums from the electric motors on the track.

Finaste motorcykeln tycker jag ändå Triumph har gjort i år, en Truxthon.

Finest motorcycle, I feel Triumph has done this year, a Truxthon.

Annars kan man lägga upp en kvarts miljon på en HD

Otherwise you can post a quarter of a million Swedish kronor on a HD


För att reta mina HD-vänner lägger jag upp en bild på en Vespa, de har tagit ut svängarna med den här modellen tycker jag
To annoy my HD friends do I post a picture of a Vespa, they have taken the whole hog with this model, I think

Anledningen att jag åkte dit var att leta smala högfartsdäck och Dunlop hade ett 110 70 17 som är högfartsklassat, så dom ligger bäst till, bilden föreställer ett 120 däck som inte heller såg dumt ut, det hade inga kanter utan var alldeles runt.

The reason I went there was to look slim high speed tires and Dunlop had a 110 70 17 which is high speed rated, so they are best placed, the image depicts a 120 tire not looked foolish out, it had no edges, but was just around.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar