söndag 18 november 2012

Tjuven har ingen cykel!

I dag upptäckte jag att min stora vita frigolitlåda saknas bak i stålsvinet, det enda av värde i den var ett spännband och en rörtång sedan var det mest skräp. Tjuven är ingen cyklist för ställningen att hänga cykeln bak på bilen ligger kvar och inte tycker han om att gräva heller för spaden struntade han i, han har bra lokalsinne för GPS:en ligger kvar i handskfacket. Hoppas att han inte dricker ur Colaflaskorna för det är spillolja i dom, tack och lov så hade jag glykol i en originalbutelj och inte en vanlig dricksflaska. Tidigare bodde vi i Sumpan och där hade vi en rackare som tömde Laverdan på bränsle så fort jag hade tankat, det slog aldrig fel, så fort jag skulle åka med den så var tanken tom, han stängde tanklocket efter sig i alla fall. Det gick så långt att jag funderade på att hälla något annat i tanken. Men plötsligt så upphörde stölderna, jag undrar vad han håller på med i dag? Stjäl frigolitlådor kanske?

Today I discovered that my great white Styrofoam box is missing the back of the Mercedes, the only thing of value in it was a strap and a pipe wrench then it was mostly junk. The thief is not a cyclist, bike rack to hang the rear of the car will remain and not he likes to dig shovel ignored him, he finds good in Stockholm, the GPS stays. Hope he does not drink the Coke bottles for the waste oil in them, thankfully I had glycol in an original bottle and not a regular water bottle.
Previously, we lived in Sundbyberg and there we had a thief who emptied Laverdan on fuel as soon as I had refueled, it never had any faults, as fast as I could go with it, it was the tank empty, he closed the fuel cap behind anyway. It went so far that I thought about pouring something else in the tank. But suddenly it stopped the thefts, I wonder what he's doing today? Steal styrofoam boxes maybe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar