fredag 2 november 2012

Nitromätningsutrustning

I kväll har jag försökt att hitta en mätare för att kontrollera hur mycket nitro vi har i metanolen, den ser ut som den du kontrollerar procenten med vid tillverkning av hembrännd sprit, det verkar inte vara så lätt att hitta, har läsekretsen några förslag? Under SpeedWeek så säljer ERC metanol och nitro och brukar kontrollmäta  blandningen för 20 dollar, i år åkte vi i hop, för de orkade inte med att mäta, det hade varit så mycket för dom, jag lackade ur givetvis och stod och skvimpade själv med litermåttet hela veckan. Eftersom jag är en sällsamt långsint person så ska jag skaffa egen mätutrustning till nästa år, endast i nödfall köper jag mätutrustningen av dom.
Tonight, I tried to find a meter to check how much nitro we have in the methanol, it looks like the you check the percentage of the production of their own spirits, there seems to be so easy to find, the readership any suggestions? During Speed ​​Week is selling ERC methanol and nitro, and usually measure the mixture for 20 dollars, this year we went in the crowd, for they could not manage to measure, it would have been so much for them, I was angry, of course, and stood and mixed himself with liters measure all week. Since I'm a strangely resentful person and I will seek their own measuring equipment for next year, only in emergency purchase measurement equipment of them.

1 kommentar:

  1. Jag har en idé.

    Man borde kunna väga en liter bränsle, metanol väger 0,79 kg/liter och Nitrometan 1,14 kg/l. Sedan är det bara att räkna.

    Man skulle kanske väga in metanolen och nitrometanen innan för att vara säker på att 0,79 och 1,14 stämmer.

    Örjan
    (som aldrig kom iväg till USA i somras)

    SvaraRadera