onsdag 17 augusti 2011

119,290 mph det gör 191 km!

Vi höjde rejält i dag, jag tror det var 5 mph, men så gick vi upp till 60% nitro i stackars ESO:n och fick fila 2 nya munstycken innan den gick skapligt.
Nu har jag en plan, vi byter klass till Partical streamliner d.v. s. att vi tar en aluminiumbit och monterar framför framgaffelen, då har vi ett lättare rekord att slå, endast 120 mph, jag vet inte om motorn klarar en till sådan här dag som den har haft i dag, det är hett som fan jag tror dom pratade om 115 eller mer,vad dom nu räknar efter. Men nu jag har hittat det bästa solkyddet man kan tänka sig, jag sätter på mig mitt oljeindränkta svarta skinnställ från 1992 och har det på mig mellan åtta på morgonen till halvsju på kvällen, det blir lite varmt men man slipper solbrännan, kanske jag luktar lite konstigt också på kvällen?
Det är bara 2 dagar kvar och ska vi upp 4 mile till i morgon och sedan backa upp det på fredag tror jag inte motorstackaren klarar. Så det får nog bli en omklassning direkt på morgonen, jag vet att det är fegt men vad ska man göra när materialet inte räcker, vi borde byta cylinder redan till i dag men ingen passar av dom som som jag har här borta.

1 kommentar:

  1. Kom igen nu Anders o visa vad lite Bollnäsjävlaranamma kan ställa till med bland dom där Jenkarfjollorna!!!
    Lycka till nu.

    SvaraRadera