onsdag 11 april 2018

Tredje kicken

390cc Husqvarnan startade på tredje, det har den aldrig gjort i forntiden. Nu väntar jag på att Åke ska färdigställa bakdämparna sedan startar vårträningen. Motorn i förgrunden fick jag gratis av kompis B som fått den gratis av kompis A, nu såg min kompis C att jag fått den och eftersom det är en 78 så passar inte cylindern på min 80 så han vill ha cylinder och kolv gratis, tyvärr så har den värmenypit, förmodligen för att den gått med toppläckage, två muttrar satt löst, men kolven sitter fast... 
390cc Husqvarna started on the third attempt, it has never been in the old days. Now I'm waiting for Åke to complete the shock absorbers, then I start spring training. The engine in the foreground got me free from friend B who got it free of mate A, now my friend C saw that I got it and because it's a 78, the cylinder does not fit my 80 so he wants the cylinder and a piston for free, unfortunately has piston stuck, probably because it has run with cylinderhead leakage, two nuts are loose, but the piston is stuck ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar