lördag 14 april 2018

Åke är klar med dämparna

Så jag fick slipa fjädrar och måla i dag, ska du åka från Jättendal till Solna så hör av dig jag behöver en transport. Jag minns i forntiden när jag fick åka till Tönnebro och hämta en motor som levererades med lastbil mitt i natten. Eller den gången jag fick åka till finlandsfärjan och leta en finsk speedwaypojke som hade en motor med sig, så har vi alltid gjort. Vi har aldrig nyttjat SJ i alla fall, hörde om en som fick kompisen att lasta i grejer i en speciellt vagnsnummer och han stod och väntade på tåget och hämtade ut delarna, inga namn...
Åke has renovated my shock absorbers. So I had to clean feathers and paint today, you should go from Jättendal to Solna so hear from you, I need a transport. I remember in the early days when I had to go to Tønnebro and pick up an engine delivered by truck in the middle of the night. Or that time I had to go to the Finnish ferry and look for a Finnish speedway boy who had an engine, so we have always done. We have never used a train anyway, heard of someone who got the mate to load in a special wagon number and he was waiting for the train and picked up the parts, no name ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar