onsdag 22 april 2015

Koppling


Kopplingen blir nästa problem, drag i stället för tryck. Hittade en demonstrationsJAWA på klubben som jag blev väldigt sugen att stjäla kopplingsmekanismen av, men alla vet ju att jag är en ärlig människa, så det gjorde jag inte. Har du en gammal tvåtaktsjawa med en sådan här koppling så skicka kopplingsmekanismen till mig omgående.

The clutch is the next problem, pull instead of push. Found a demonstrationsJAWA at the club that I was very eager to steal the coupling mechanism of, but everyone knows that I am an honest person, so I did not. Do you have an old two-stroke Jawa with this kind of clutch, send clutch mechanism to me immediately.

6 kommentarer:

  1. Har det löst sig med motor till stödhjulen?
    Jag kan fixa fram en sådan här åt dig ifall du vill testa.
    http://www.belimo.se/wp-content/uploads/2014/11/100568.pdf
    Fälla upp stödet (vridvingel 95°) går på ca 16s via fjäder som spänns när stödet fälls ut (vid spänningslöst). Det som måste lösas är hur man undviker att fälla in stöden ifall man lossar batteriet eller på annat sätt blir spänningslöst.

    Fälla ner stödet går då på max 150s, förmodligen fortare. Tror även att det kan gå att köra direkt på 12V (måste provas)

    Axel av fyrkantsrör dra man genom motorn (hål för axel)

    Intresserad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men vi ska prova med motorn jag har först (från flygplanet)

      Radera
    2. OK- Jag har tiggt loss en redan så det är bara att höra av dig ifall du inte blir nöjd med linjärmotorn...

      Radera
  2. Förresten så ser kopplingen lite oskyddad ut med tanke på provkörning och eventuell test av störtburen.

    SvaraRadera
  3. Kom ut och hjälp till med bygget, skräpet står bakom IKEA Barkarby, mitt mobilnummer är 0709994617, jag är där i morgon efter lunch till sena kvällen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är smått upptagen med "snickerier" närmsta tiden, men det vore intressant att se raketen i verkligheten så när det börjar lugna ner sig så...

      Radera