måndag 26 maj 2014

Ett vitt och ett svart

Jag måste nog ha en översyn på Laverdatändningen i år, kanske Opelbrytarspetsarna jag har monterat måste filas på lite.Jag borstade av stiften och bytte plats på dom, få se om det blir samma resultat. I morgon får den bekänna färg för jag måste använda den och hämta vevaxlarna som har varit på svetsning hos ProService i Riala. Om jag är nervös? Nej inte, det brukar alltid lösa sig, minns en gång när jag körde till Molde på den 60 mil enkel resa. generatorn brann upp när jag kom fram, likströmsskit, nu sitter en Suzuki bilgenerator på den. Körde 30 mil på batteriet och det gav upp i Funäsdalen, där träffade jag han som har bilverkstan i samhället, HD-åkare med erfarenhet av laddbekymmer, han tittade på batteristorleken och frågade hur långt jag hade kvar att åka, sedan kom kommentaren, för att åka till Bollnäs utan laddning och lyse så tar det 45 minuters laddning så vi hinner dricka en kopp kaffe under tiden, den gick precis till mitten av Bollnäs, synd att jag inte talade om för honom att jag bodde 5 km bortanför.

I think I should have a review on Laverda ignition this year , maybe Opel points I have mounted must be filed on.I brushed off the pins and changed positions on them , we get to see if it gets the same results. Tomorrow I have to use it and download the crankshafts that have been on the welding of ProService in Riala . If I 'm nervous ? No, no , it always work out , remember once when I was driving to Molde on it, 370 miles each way. generator burned up when I arrived, the DC shit, now sits a Suzuki automotive alternator on it. Drove 180 miles on the battery and it gave up in Funäsdalen, where I met the man who has a car workshop in the community , HD riders with experience of charging troubles, he looked at the battery size and asked how long I had left to go , then came the comment, for go to Bollnäs without charging and lights so it takes 45 minutes of charging so we have time to drink a cup of coffee while , it just went to the middle of Bollnäs , pity I did not tell him that I lived three miles beyond.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar