söndag 28 juli 2013

Äntligen klar

Det krånglade in i det sista, när jag trodde jag var klar och skulle åka hem så upptäckte jag att jag bara hade en växel och friläge, jag i min enfald trodde jag hade en 5-växlad låda och fick fyra växlar att fungera efter en stund men trodde att det var något fel eftersom jag inte fick i femman så jag rev vidare med växelföraraen, efter ett tag till så hade jag bara frilägen på alla växlar och upptäckte att det är en 4-växlad låda. 2 timmar senare fick jag allt att fungera igen. Nu blir det inget mer Laverdaskruvande på några år.
It malfunctioned the very end, when I thought I was done and would go home, I discovered that I only had one gear and neutral, in my stupidity I thought had a 5-speed gearbox and got four gears working after a while but thought there was something wrong because I did not get into fifth gear so I tore ahead with the cage for a while so I just had neutrals in all gears and discovered that it is a 4-speed gearbox. 2 hours later I got everything to work. Now there is nothing more Laverda screwing in a few years.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar