lördag 29 juni 2013

Laverdavevaxel

Så här dålig var en vevstake, vevtappen var i samma skick, tyvärr kunde vi inte ta en tapp från min extravevaxel för tapparna var av olika storlek. Har du en 36.0 mm vevtapp liggandes med längd på 78 mm och ett centrumhål på 14 mm så maila mig.
How bad was the connecting rod, crank pin was as bad, unfortunately we could not take a pin from my extra crankshaft journals were of equal size. Does anyone have a 36.0 mm crank pin lying with length of 78 mm and a central hole of 14 mm, you are very welcome to email me.

2 kommentarer:

  1. Ingen kritik utan konstaterande. Du är förmodligen hörselskadad ifall du kört omkring med denna där någon längre tid.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är förvisso sant att min hörsel är i en utförsbacke, men jag har hört det mesta... Den skramlade inte så farligt vid påslag, det var mest på avslag, jag var säker det var en kolvbult i samspel med eftersatta ventiljusteringar. Har man dessutom varit i Bollnäs ett par dar och längtar hem till soffan i Solna då kör man till det rasar.

    SvaraRadera