fredag 31 maj 2013

I går var ingen bra dag

Hyresvärden ringde i ottan och påstod att Laverdan var en miljökatastrof, undrar om han inte jämförde med Exxon Valdez. Efter frukosten tog jag Laverdan till jobbet och parkerade den på en gräsmatta så oljan inte skulle synas så bra, när jag fällt ut stödet och släppt cykeln så bröts stödet av och cykeln ramlade över mig, jag klarade mig utan benbrott med nöd och näppe. Så under kvällen åkte jag och svetsade dit stödet igen och rev av cylindrarna för att täta oljeläckaget, en vevstake var totalt slut, jag tror den glappar 1 mm i vevstakslagret, det blir att riva hela motorn, det är precis vad jag inte har tid med nu.
The landlord rang in the early morning and claimed that Laverdan was an environmental disaster, wonders if he did not compare with the Exxon Valdez. After breakfast, I took Laverdan to work and parked it on the lawn so the oil would not seem so good, when I folded the side stand and dropped the bike is lost the side stand of and the bike fell over me, I was doing no broken bones just barely. So in the evening I went and welded there side stand again and took the cylinders of to seal the oil leak, a connecting rod was totally finished, I think the loose 1 mm rod bearing, it will be to take apart the whole engine, it's just what I do not have time now on.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar