måndag 20 maj 2013

Cycle Word 1971

Kom på att jag glömt bort att tjata på Krax vilka tändstift som ska användas till hösten när jag satt och läste en Cycle World från 1971 som jag fick på posten i dag från USA, det är Bengt Å på bilden tror jag som gör reklam för Champion.

Teflonknappar iborrade i kolvarna är en annan sak som vi borde ta tag i nu, 1meter 15mm PTFE stång kostar bara 200 kronor och säljs av en firma i Norrtäljetrakten, det blir en lagom utflykt på nyservade Laverdan.

I realized that I forgot to nagging at Krax which spark plug to use in the fall when I was reading a Cycle World from 1971, which I received in the mail today from the U.S., it is Bengt On the picture, I think that advertise Champion.

Teflon Buttons drilled into the pistons are another thing that we should grab now, 1meter 15mm PTFE rod only costs $ 25 and is sold by a company in Norrtälje area, there will be a moderate outing in newly serviced Laverda.

3 kommentarer:

  1. ??? När du nu har teflonbehandlat kolvarna redan, vad är knapparna bra för??

    SvaraRadera
  2. Erik på ProService tror att med vårt jättespel mellan kolv och cylinder så fladdrar kolven i loppet, Leret körde sin Sportster med teflonknappar och rekommenderade det han också. Vi tänkte prova med en kolv till en början, fungerar det så borrar vi dit dom på plats.

    SvaraRadera
  3. Aha, jag har ochså ett par kolvar med stort spel, så visa gärna arbetsmomenten och till vilket cyl/kolv spel du svarvar dom.

    SvaraRadera