fredag 8 februari 2013

Synproblem

Som på de flesta 53-åringar börjar synen att svikta en del så nu har jag gjort slag i saken och specialbeställt okrossbara glasögon endast till Bonnevilleåkandet. Det ska bli roligt att kunna avläsa mätarna utan att gissa, glisa med ett öga och att anstränga ögonen så jag ser dubbelt. Det här var seriösa människor som tvingade mig i tänkt körposition för att se i vilken vinkel och vilket avstånd jag måste se mätarna, tur att inte övriga kunder såg oss. Såklart det blev dyrt, ungefär som 2 kolvar.
As on most 53-year olds begin to fail the vision part, so now I've done something about it and specially commissioned unbreakable glasses only to Bonneville riding. It will be fun to be able to read the meters without guessing, watching with one eye and eye strain so I see double. These were serious people who forced me into thinking driving position to see the angle and the distance I have to see the meters, I was lucky not to other customers saw us. Of course it was expensive, like two pistons.

2 kommentarer:

  1. Som Dennis Taylors snooker-glasögon då?

    Åtminstone ifall dom ska duga till streamlinerkörning...
    http://tinyurl.com/byyhxnm

    Vadå okrossbara, planerar du att krascha?

    SvaraRadera
  2. Jag måste ha okrossbara enligt regelboken.

    SvaraRadera