söndag 22 juli 2012

Hong Kong

Jag ser var ni är! I dag så ser jag att en motorcykelintresserad svensk, (säkert) sitter på semester med sin fru i Hong Kong (säkert) och har tråkigt och skulle hellre vilja åka till Bonneville och titta på Landspeedracing, han har varit in på min blogg 12 gånger i dag.
När Katarina och jag var till Hong Kong för 13 år sedan, så bodde vi på YMCA i olika sovsalar, det var det enda billiga alternativet. På morgonen vid 4-snåret vaknade jag som vanligt och gav mig ut på min morgonspringtur i mörkret, vid sex så ljusnade det, jag visste inte vart jag var, kineserna som just hade blivit av med engelsmännen där hade ingen lust att hjälpa mig, min kinesiska är ganska dålig så jag höll på att leta mig hem hela förmiddagen. Ändå så ligger Hong Kong vid vattnet så det borde inte vara så så svårt att hitta tillbaka om jag hade haft koll på havet.

I see where you are! Today I see that a motorcycle interested in Swedish, (absolute) is on vacation with his wife in Hong Kong (absolute) and are bored and would rather go to Bonneville and look at the Land Speed ​​Racing, he has been on my blog 12 times today .
When Catherine and I were in Hong Kong 13 years ago, we lived at the YMCA in various dorms, it was the only cheap option. In the morning at 4 o'clock, I woke up as usual and went out on my morning run round in the dark, at six so brightened it, I did not know where I was, the Chinese, who had just lost the English which had no desire to help me, my Chinese is pretty bad so I kept looking me home all morning. Yet this is Hong Kong on the waterfront so it should not be so hard to get back if I had an eye on the sea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar