torsdag 9 februari 2012

Billiga drevämnen

Jag letade på nätet och hittade Nikasilproffsen som skulle tillverka ett bakdrev för det fasila priset av 460 kr, sagt och gjort efter lite kontakt per mail så fixade dom det på 2 veckor, i dag när jag kom dit och skulle hämta det tyckte jag att huset såg bekant ut, när ägaren öppnade så var det gamle isracing och roadracingåkaren Gunnar ¨Knota¨ Jansson som öppnade, jag har varit på fest där för 20 år sedan. Han tävlade för Bollnäs några år på slutet av sin karriär och fick namnet Blötgunnar däruppe efter en tidig träning en hösten på sjöis, det var blankis och det hade regnat så det var 3-4 millimeter vatten på isen, vi tränade på i blötan men Gunnar som hade åkt upp från Stockholm på morgonen lastade inte ens ur bussen, det var för blött!
Han ska få bli min drevleverantör i fortsättningen.
Roadracingen håller han fortfarande på med, numera i Classic.

I searched online and found Nikasil pros would make a rear sprocket for the bill consistent price of $ 65, said and done, after some contact via email and got them there in 2 weeks, today when I got there and went to get it, I thought the house looked familiar, when the owner opened it was the old ice racing and road racing rider Gunnar Jansson, who opened it, I've been to a party where 20 years ago! He competision for Bollnäs several years at the end of his career and was named the Wet-Gunnar up there after an early training a fall in lake ice, it was icy and it had rained so it was 3-4 mm of water on the ice, we trained on the water but Gunnar who had traveled up from Stockholm early in the morning and saddled not even out of the bus, it was too wet!

He will be my gear supplier in the future.

Road racing is he still doing, now in Classic.

1 kommentar:

  1. En gång på en serietävling i Gävle 1990 tror jag körda Gunnar och en till som jag inte kom ihåg vem det var i hop på startrakan och fortsatte på full gas rakt fram i kurvan, de använde den lilla snövall som fanns som trampolin och flög så långt ut från banan att dom försvann ur strålkastarljuset. När vi hade letat rätt på dom och sett att dom inte var allvarligt skadade så var det någon i depån som utbrast - Dom såg ut som två kråkor i luften!

    SvaraRadera