torsdag 12 oktober 2017

Bygga en till motor


Jag har en tanke på att bygga en sista värstingmotor. Problemet med de tidigare har varit att det tar en halv dag att byta kolv och att veven måste svetsas. Anledningen till svetsningen är att vevhålet inte är härdat så vi får lite dåligt med presstryck. Sista dagarna har jag skickat lite förfrågningar till olika företag om att härda ohärdade GM-vevskivor och Gästrike härdverkstad föreslog nitrering, vad vet du om det? Kläm fram med din kunskap nu för jag vet inget som vanligt...

I have a mind to build a last race engine. The problem with the previous has been that it takes half a day to replace the piston and the crankshaft must be welded. The reason for the welding is that the crankcase is not hardened, so we get a little bad with pressurized pressure. In the last few days I have sent some requests to different companies to cure uncured GM crankshaft discs and Gästrike Hardener proposed nitration, what do you know about it? Talk about your knowledge now because I do not know anything as usual ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar