söndag 25 oktober 2015

Center of pressure

I helgen har jag vägt och mätt, svetsen kom i gång endast söndag eftermiddag.
Det blir bra tyngdpunkten ligger mitt mellan hjulen och karossen är större bak än fram. Är du intresserad så bifogar jag en artikel om ämnet, jag fattar inget, så jag skickade siffrorna till Eva Håkansson man Bill Dube så han räknade åt mig, snäll karl det där.
  http://scienceenvy.com/race-car-engineering-400-mph-how-to-stay-straight-and-on-track/

This weekend I have weighed and measured, the weld was started up only Sunday afternoon. 
It will be good center of gravity is located between the wheels and the body is bigger back than the front. If you are interested, I attach an article on the subject, I understand nothing, so I sent the digits to Eva Håkansson man Bill Dube as he counted me, kind man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar