lördag 21 mars 2015

Isracing-SM

Fyraochenhalvdjävlatimma!
Heder år Strömsund som arrangerade SM.finalen men för 20 år sedan propagerade vi för snabbt genomförande av tävlingar, det har inte blivit bättre, förare som har kört omkull går med myrsteg mot depån för att mekanikerna ska ha tid att ställa i ordning cykeln igen, satans speedwayfasoner, under min tid sprang man till depån, stävjas inte det här kommer publiken att utebli.
Nog med gnäll nu, Viktor kom på tionde plats och det var roligt, Stefan Svensson vann men det hade jag tippat på förhand.

Four and a half hour damn!

Credit to Stromsund who arranged SM.finalen but 20 years ago we campaigned for rapid implementation of competitions, it has not gotten better, drivers who have driven down goes with bog step towards the depot to the mechanics should have time to prepare the bike again , Satan speedway manners, during my time ran it to the pits, checked not this audience will be compromised.

Enough with the whining now, Viktor came in tenth place and it was fun, Stefan Svensson won but I had tipped

4 kommentarer:

  1. Tyckte nog Viktor var en skön överaskning.

    SvaraRadera
  2. Då var det lika bra att jag uteblev. Hade iaf inte stått och frusit så länge. Börjar bli bortklemad... Eller det kanske var varmt i solskenet?

    SvaraRadera
  3. Jag reagerade också på det. Daniel Henderson gick otroligt långsamt av banan efter samtliga klotningar som han var inblandad i. Jag kan tänka mig att det såg ut på liknande sätt när man gick hem från skolan och hade ett nyskrivet brev från fröken i fickan. Den skulle alltid tas med nästkommande dag underskriven av mamma eller pappa.

    SvaraRadera
  4. Jag anser att domaren bär en hel del skuld, hade han satt heaten under 2-minutersregeln så fort banan var klar har vi varit hemma en timme tidigare. För att klara tävlingen på 2 1/2 timma behövs att förare och tävlingsledning skärper sig över lag, men man kanske inte anser sig behöva publik?

    SvaraRadera