fredag 13 februari 2015

Kawasakiidioti

Det var omöjligt att sätta ihop växellådan med 3:dje växeln i, efter en kvälls funderande tror jag jag har svaret, när du startar den så kan du lägga i första växeln, men för att du ska kunna lägga i övriga växlar krävs att utgående axeln på växellådan snurrar så de små kulorna åker ut i det lösa drevet för att du ska kunna få i övriga växlar, det är säkert någon japan som har tänkt till här... Jag litar inte på att stålkulorna åker ut så nu är dom borta, nu kan man växla lådan som vanligt utan att ha snurr på axlarna. Hoppas att jag inte har fel på mina uträkningar i så fall får jag nog höra det.

It was impossible to assemble the gearbox with 3rd gear in, after a night of thinking I think I have the answer, when you start it so you can put in first gear, but for you to be able to put in the other gears are required to output shaft on the gearbox spins so the balls go out into the loose sprocket for you to be able to get in other gear it's certainly some Japanese who have thought of this ... I do not trust steel balls go out so now they're gone, now you can switch box as usual without having spin on his shoulders. Hope I have not been wrong in my calculations in this case, I probably hear it.




2 kommentarer: