söndag 22 september 2013

Speedway bättre på TV

I fortsättningen stannar jag nog hemma och avnjuter speedwaytävlingar på TV istället. Att sitta 50 meter från staketet och knappt höra motorerna är inte min melodi, efter halva tävlingen kom jag på mig med att sitta och titta på TV-skärmarna mer än på banan. Mellan heaten så spelades det hårdrock så högt att man inte kunde konversera med  kamraterna från Bergsjö och Bollnäs som följde med, ett tips till arrangören till nästa år är att sätta mikrofoner på cyklarna så dom hörs och att spela dragspelsmusik mellan heaten på låg volym..
Jag tror jag håller på att bli gammal...

In the future I will stay probably at home and enjoy speedway races on TV instead. Sitting 50 meters from the fence and barely hear the engines are not my tune, mid race I found myself having to sit and watch the TV screens. Between heats, so it was played hard rock music so loud that you could not converse with comrades from Bergsjö and Bollnäs that came with- A tip to the organizers for next year is to put microphones on the bikes so they can be heard and to play accordion music between heats at low volume ..
I think I'm getting old ...

2 kommentarer: