tisdag 4 oktober 2011

Cloude från Frankrike

Den gamle gräsbane och isracingåkaren kom och hälsade på i går, i dag var vi till JAWA Stockholm, han kallar Kjelle för det, sedan var det dags att försöka växla några hundra Euro på Swebank i Sundbyberg, svaret blev att dom hade inga svenska pengar på banken!
Sedan försökte vi med SJ, Cloude skulle åka tåg till Skövde i dag så vi gick till Sundbybergs Station där vanliga tåg stannar, svaret vi fick av mannen bakom SJ-disken var att vi skulle gå till en Pressbyråkiosk och köpa biljett där!
Vart fan är Sverige på väg, jag blir galen! Numera kan du inte handla tändstift på en bensinmack men däremot solstolar, mat och annat skit där.


Nu har jag spytt galla nog så jag avslutar med en bild på en Ockelbo Ost jag köpte för ett par dagar sedan, när jag kom hem så visade det sig att ostfan är tillverkad i Tyskland.

The old grass track and ice racing rider came to visit yesterday, today we were to JAWA Stockholm, he calls Kjelle for it, then it was time to try to switch a few hundred Euro on Swedbank in Sundbyberg, the answer was that they had no Swedish money in the bank!Then we tried with the trainstation, Cloud would take the train to Skövde in the day so we went to Sundbyberg station where regular trains stop, the response we got from the man behind SJ drive was that we would go to a newsagent kiosk and buy a ticket there!

Where the hell is Sweden on the way, I'm going crazy! Nowadays you can not buy spark plugs on a petrol station but deck chairs, food and other crap there.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, allt är skit.......å sen dör man!

    SvaraRadera