torsdag 10 augusti 2017

Nu är vi framme

Dagen gick åt att montera i hop motorcykeln, de gillade inte riktigt min ihop skruvning av framdel och bakdel, men det är nog för att de inte varit i Bollnäs förut. Bromscylindern som fungerade utmärkt tidigare vägrar att fungera, vi har disikerat den på rummet och det är nog reparerbart.
Jag är mest rädd för att inte se något för burbågen blev väldigt trång med kläder och all stoppning.

The day went on to mount the motorcycle, they did not really match my screwing of the front and the back, but that's probably because they have not been in Bollnäs before. The brake cylinder that worked well earlier refuses to work, we have dissected it in the room and it is probably repairable. I'm most afraid not to see anything for the cage being very cramped with clothes and all the stuffing

Nästan framme!


Det blev bara två mindre missöden på väg till Twin Falls, påfyllningsröret till den Blå Forden är trasigt, vi fick reparera tillfälligt med eltejp för vi hade ingen tvål att gnugga in i läckaget, det andra var att vårat stödhjul på vagnen har sagt upp sig, vi får palla med trävirke istället. Vagnen förresten fick vi av snälla John med rötter i Gävle, som tack fick han min gamla motorcykel, som ett ytterligare tack så fick han stanna i tre dagar och jobba med streamlinern, jag tror han var glad att få komma hem till sin verkstad.
 John and Jim
There were only two minor missions on the way to Twin Falls, the filler pipe to the Blue Ford is broken, we had to fix with electric tape temporarily because we had no soap to rub into the leak, the other was that our support wheel on the wagon had retired, We get to work with woodwork instead. The trailer by the way, we received from nice John with roots in Gävle. I thanked him and gave him my old motorcycle, as an additional thank you, he had to stay for three days and work with the streamliner, I think he was happy to get home to his workshop.

söndag 6 augusti 2017

Allt fungerar!

Det har bara varit några små bekymmer, det största var att toppen läkte när vi startade för första gången men det ordnade vi med att slipa i den med ventilslippasta, avstängningsvredet till insprutningen hade jag monterat åt fel håll och likaså magneterna på framhjulet till hastighetsmätaren, Ett mindre läckage på växellådan får vara, det gör inget.
Vi har till och med provkört på Jims gräsmatta och kopplingen fungerade fint.

There have been only a few small concerns, the biggest thing was that the cylinder head healed when we started for the first time, but we managed to slip it with the valve release, the injection shut of valve I had mounted in the wrong direction, as well as the magnets on the front wheel of the speedometer. A minor leakage on the gearbox may be, it does not matter. We even run a test drive on Jim's lawn and the clutch worked fine.

onsdag 2 augusti 2017

Delarna sitter ihop

Det går bättre än det brukar, alltid brukar det bli något oförutsett som händer.
En dag till med småpyssel sedan är den klar för provstart.
It's going to be better than it usually does, it always happens to be something unforeseen that happens. 
A day of assembly then it is ready for trial start.

tisdag 1 augusti 2017

AliBaba Racepack

Jim och Alexander försöker få fart på hastighetsmätaren som fungerade hemma men nu inte får någon puls från hjulet, det var väntat med billigt skräp.
Jim and Alexander try to speed up the speedometer that worked at home but now does not get any pulse from the wheel, it was expected with cheap rubbish.

måndag 31 juli 2017

Lådorna är uppackade

Nu är det till att slutmontera, det här går lysande. Vi har jobbat ikapp den tid vi förlorade sist jag var här så jag är inte ens nervös att vi inte ska hinna med allt.
Now it's up to assemble everything, this is brilliant.

fredag 28 juli 2017

Nu börjas det

Resväskan är som vanligt fylld med reservdelar, kläder är mest utfyllnad så det inte skramlar.
The bag is as usual filled with spare parts, clothes are most filled up so it does not scratch....