Sista dagen, vi har inte rekordet, chansa lite, går det så går det. 70% nitro i tanken i med det största munstycket i förgasaren, varmkör minimalt för att hålla temperaturen nere, starten går sedan är det bara att hoppas, ettan , tvåan , och trean är inget problem men när jag lägger i fyran då lyckas jag hitta ett friläge mellan trean och fyran, motorn tokvarvar och ramen kränger, ett försök till och fyran hoppar i, farten börjar att närma sig 200 km, då händer det som man inte vill ska hända, kolven värmenyper och det är bara att rulla åt sidan, vi gav allt till slutet i alla fall. Med en del förändringar ska vi nog kunna slå Jim den nya rekordhollaren. Mina slavar Jim och Sven ska ha en eloge, sa jag åt dom att riva ner cykeln kl 3 på eftermiddagen och byta drevning och och motor så var vi klara på 3 timmar. Skillnaden från i fjol var enorm då åkte vi 128 mph som rekord, nu åkte vi melaan 135 och 140 hela tiden, vi saknar det sista men det ordnar vi till nästa år.
The last day, we have no record, take a chance, it goes, it goes. 70% nitro in the tank in the largest jet in the carburetor, warm up minimally to keep the temperature down, starting, then it is to be hoped, as I lay in fourth grade when I manage to find a neutral position between the third and fourth, the engine revving and the frame heels, an attempt to jump in fourth grade, the speed begins to approach 200 kilometers, when it happens that you do not want to happen, piston heat pinches and just roll to the side, we gave everything to the end anyway. With a few changes, we will easily beat Jim the new rekordhollaren. My slaves Jim and Sven to be commended, I told them to tear down the bike at 3 in the afternoon and replace caulking and engine and we were ready in 3 hours. The difference from last year was tremendous when we went 128 mph that record, now we went melaan 135 and 140 all the time, we miss the final but we will arrange the next year.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar