onsdag 30 april 2014

Sista april 1982

Jag kommer aldrig att glömma sista april 1982, vi lånade en kamrats pappas trampdressin och skulle åka ned till Granberg för att senare ta bussen till Hambologen en logdans som öppnade sista april varje år, tyvärr var inte nykterheten så god hos den tredje passageraren så en fick sitta och hålla i honom så att han inte skulle ramla av framåt och bli överkörd av ekipaget. När det blav tid för hemresa så vek jag ner mig som vanligt på grund av snöfall och tiggde skjuts per bil hem och min stackars kamrat fick trampa hem i gryningen alldeles själv, vart vår tredje kamrat tog vägen kommer jag inte i håg.
I will never forget the end of April 1982, we borrowed a colleague's dad's pedal trolley and would go down to Granberg to later take the bus to Hambo lodge a barn dance that opened last April each year, unfortunately, was not sobriety so good at the third passenger as a pocket sit and hold him so that he would not fall off ahead and get run over by rig. As blav date & time so I turned me down as usual due to snowfall and begged a ride per car home and my poor fellow got to ride home at dawn by myself, where our third companion took the road, I will not remember.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar