Fick ett mail från SCTA i dag, vi är välkomna att bygga en streamliner så startar de en klass för oss, ingen har slagit rekord med en 350cc stötstångsmotor driven med fuel, känns bra att inte ha konkurrenter. I 650cc finns inget rekord heller men jag undrar om inte B. Johnson som åkte 230mph 1962 med en triumph var en stötstångsmotor, rekordet är skrivet S-F så S-PF 650cc-rekordet är ledigt det också, nu ska vi inte gräva för djupt i Herr B. Johnsons rekord så de skriver om i boken.
Got an email from SCTA today, we are invited to build a streamliner they start a class for us, no one has broken records with a 350cc pushrod engine powered by fuel, feels good to not have competitors. The 650cc is no record either, but I wonder if B. Johnson who went 230mph in 1962 with a triumph was a pushrod engine, the record is written S-F as S-PF 650cc-record is available also, let's not digging too deeply into Mr. B. Johnson's record so SCTA change in the book.
Som jag har fattat det så gär flatheads och halvtoppar i stötstångsklassen, det tycker jag är synd, de borde ha en egen klass så hade nog fler börjat åka med de motorerna.
SvaraRaderaOfta åker dom Vintage tror jag, dom som har omoderna grejer, skillnad med oss moderna människor.
SvaraRaderaDet hära med ohv är bara en fluga, det kommer snart att försvinna....
SvaraRaderaÅteruppståndelsen är nära förestående, sanna mina ord....
Högre makter står på de rättrognas sida.
De klentrogna skola i evigheters evighet söka livets salt.
Undrar om skatteverket godkänner Jessus i förnamn och Jävlar i efternamn?