lördag 2 mars 2013

Växellådsrivning

3:ans drev och två lager var lite dåliga, inte jättedåliga men hittar jag bättre så får dom nog bytas.
KlantJonsson lyckades med konststycket att ta bort registerskivan utan att tänka mig för, hur ska den stå i förhållande till armen som styr skivan, det är två kuggdrev som går emot varandra, det kommer nog att kräva ett par kvällars provande innan det blir rätt, om inte jag tar med lådan till BasMotorThomas, han vet nog.
3rd gears and two ball bearings was a little bad, not really bad, but I find better so they can probably be replaced.
Idiot Jonsson managed the feat to remove registry disc without thinking about me, how will it stand in relation to the arm that controls the disc, there are two gears that go against each other, it will probably require a few evenings testis before it becomes law, unless I bring the box to BasMotorThomas, he knows enough.

Här syns registerskivan i ovankant.
Here is register disc at the top.

2 kommentarer:

  1. Är det en Norton låda? Jag renoverade en sådan en gång i tiden. Det var inget problem innan jag applicerade packningslim.

    Efter det fick jag öppna den 3 ggr eftersom det strulade. Det konstiga var att allt fungerade när jag provmonterade, utan packningslim...

    SvaraRadera
  2. Engelskt ska det rinna olja under, annars är det något allvarligt fel.

    SvaraRadera