Nu har jag grunnat en vecka och funderat vad vi kan göra inför nästa år och det är en hel del -
Först måste vi se till att stackars cylindern får ordentligt med luft, sedan har jag planer på att ta bort den glappa CZ-gaffeln från 1967 och ersätta den med en modernare från Spinnin Wheel, om Tomas har någon billig, bakdelen ska vi sänka 1 tum och nålen i förgasaren måste vi tillverka en ny som är 3mm där den är som tjockast, det är nog inte så lätt att tillverka en sådan, avgassystemet borde nog kortas så mycket det går så vi får nog dra ut avgaserna framför fotpinnarna, vi borde kunna skrota oljetanken och använda den lilla tanken som vi nu använder till 20% startbränsle till oljetank, sedan kan vi banta chaffören med 20 kilo också, men det blir nog det svåraste.
Now I've been thinking a week and wondered what we can do for next year and it's a lot -
First, we must ensure that poor cylinder must properly with air, then I have plans to remove the loose CZ-fork from 1967 and replace it with a more modern from Spinnin Wheel of Tomas has some cheap, rear, we reduce 1 inch and the needle in the carburetor, we must make a new one that is 3mm where it is thickest, it's probably not as easy to manufacture such, the exhaust system should probably be shortened as much as possible so we'll have to pull the exhaust front footpegs, we should be able scrap the oil tank and use the small tank that we now use to 20% off fuel to oil, then we can slim down the driver of 20 kg as well, but it will probably be the most difficult.
Det skulle vara intressant att få veta skälen och resonemanget till ändringarna.
SvaraRaderaAtt stackars cylindern går för varm utan kylluft tror vi veta efter att ha tittat på de havererade kolvarna, gaffeln var nog bra på 70-talet, men den är nog väl sliten att åka över 200 med, att sänka bakdelen och kanske höja framdelen lite ökar försprånget med påföljd att cykeln förhoppningsvis går lite stabilare, annars får jag väll vänja mig vid hur den beter sig, oljetanken sitter 15 cm bakom cylindern nu och bromsar det lilla luft som passerar den, kan vi ta bort den så är det bra, problemet är att då får vi starta på 50% nitro och det går om motorn är varm men vi har aldrig provat att starta upp den med mer nitroblandning som nog krävs för att köra riktigt fort. En lösning är att fylla slangarna med snällare bränsle innan start, kan gå.
SvaraRaderaKan du varmköra med gasol?
SvaraRaderaJag glömde ju tacka för tidigare svar, kul att få hänga på och få en liten inblick. Det är intressant med aero- och chassiedynamiken och få allt att lira.
SvaraRadera