Edstugaanders
fredag 27 november 2015

Brandväggstätningsmedel

›
Det här tycker SCTA jag ska täta brandväggen med, 3M försöker att hitta det i Sverige, det ska bli spännande att se priset här kontra USA. ...
2 kommentarer:
söndag 22 november 2015

Sniken huvstängningsanordning

›
Jag tänkte använda 4 sprintar till huven, en i varje hörn med ett handtag på varje sida, drar jag i bägge så lossnar hela huven. Hoppas To...
lördag 21 november 2015

Rutsargskantshelvete

›
I dag byggde jag en sida till huven, först försökte jag hitta någon som kunde bocka till det här men efter två månade gav jag upp och kapa...
torsdag 19 november 2015

Brandvägg

›
Nu har jag fått till väggen mellan motorutrymmet och mig, det blev en aluminiumplåt. Now I got to the wall between the engine compar...
torsdag 12 november 2015

Slangskydd

›
Äntligen ett godkänt bränsleslangskydd! Första året vi fick bakslag köpte vi tändkabelskydd så vi fick åka, i år fick vi använda dom för ...
söndag 8 november 2015

En egen klass...

›
I dag fick jag meddelande från USA att om när vi kommer över med streamlinern så startar dom en egen klass för oss, det finns inget rekor...
1 kommentar:
lördag 7 november 2015

Bakdel

›
Då åkte det sista staget som ska hålla karossen på plats i dag. Alla aluminiumplåtar ska sitta skruvad i ett plattjärn för det vibrerar s...
‹
›
Startsida
Visa webbversion

Om mig

Edstugaanders
Efter 18 år inom isracing så fick det vara nog, jag orkade inte sitta och köra bil kors och tvärs genom Sverige hela vintrarna. En semesterresa till Bonneville Salt Flats sen så var jag fast, det var bara att åka hem och bygga en egen motorcykel och frakta dit den i 6 resväskor (motor och låda fick jag skicka separat). När jag började med isracing så använde jag en ESO-motor, så det naturliga var att avsluta med en sådan också, det är den bästa motorn som har byggts i Tjeckoslovakien på 1960-talet. Nu har dom förökat sig därborta så jag har visst 3 stycken där, och det kan bli en till. Med min huvudsponsor Katarina som betalar, och Kjell Berg som gör motorerna samt mina Amerikanska mekaniker Jim och Rob har det gått ganska bra att hålla ett team igång därborta. Nu har jag även fått en svensk mekaniker, Sven som sköter elektronik och annat krångel.
Visa hela min profil
Använder Blogger.